اصلاح امور کشور آرزوی آیت الله هاشمی رفسنجانی بود/ اکنون زمان خدمت به مردم است
کد خبر: 3782597
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۴
سخنگوی حزب کارگزاران:

اصلاح امور کشور آرزوی آیت الله هاشمی رفسنجانی بود/ اکنون زمان خدمت به مردم است

گروه سیاست و اقتصاد - مرعشی اصلاح امور کشور را آرزوی مرحوم هاشمی رفسنجانی دانست و افزود: هاشمی عاشق مردم و خدمت به مردم بود و نسبت به انقلاب و نظام تعهد داشت.

به گزارش ایکنا از گیلان، سید حسین مرعشی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی امروز، 29 دی ماه در مراسم گرامیداشت دومین سالگرد درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی که در مجتمع خاتم الانبیاء(ص) رشت برگزار شد، نظام مقدس جمهوری اسلامی را حاصل عمر امام و همراهان امام دانست و اظهار کرد: امروز نظام ما درگیر مسائل پیچیده داخلی و خارجی شده و لذا نیاز داریم بیش از هر زمان دیگری دور هم جمع شویم و برای آینده نظام و پیشبرد امور کشور همفکری و هم افزایی داشته باشیم.

وی اصلاح امور کشور را آرزوی مرحوم هاشمی رفسنجانی دانست و افزود: هاشمی عاشق مردم و خدمت به مردم بود و نسبت به انقلاب و نظام تعهد داشت لذا باز کردن گره ای از مشکلات کشور موجب شادی روح این یار دیرین امام و رهبری خواهد شد.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با اشاره به پیوند عمیق و جداناشدنی آیت الله هاشمی با انقلاب و نظام، تصریح کرد: ایشان در حوزه اقتصاد بسیار اطلاح طلب و در سیاست خارجی به دنبال تنش زدایی در منطقه بود. مرحوم هاشمی در حاشیه کنفرانس سران کشورهای اسلامی در پاکستان اقدام به بهبود روابط با عربستان به منظور ایجاد آرامش در جهان اسلام کرد.

مرعشی سیاست های هاشمی در مسائل فرهنگی و اجتماعی را روشن و باز دانست و گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی در سیاست داخلی اعتقاد به دموکراسی مدیریت شده داشت.

وی با بیان اینکه نهاد روحانیت در تاریخ سیاسی ایران بعد از مشروطیت به نهادی تاثیرگذار تبدیل شد، خاطرنشان کرد: نهاد روحانیت نقش تاریخی خودش را در قانون اساسی جمهوری اسلامی نهادینه کرده و مبنای آن حاکمیت اسلام بر کلیه قوانین کشور است لذا مرحوم هاشمی وجهه درخشانی در نهاد روحانیت داشت و تضعیف ایشان در جریان انتخابات مجلس ششم شورای اسلامی، به ضرر کشور تمام شد.

سخنگوی حزب کارگزاران با اشاره به ارتباط نزدیک مقام معظم رهبری و آیت الله هاشمی، متذکر شد: مرحوم هاشمی نقش مهمی در تعیین رهبر بعد از امام ایفا کرد و در دوران ریاست جمهوری ایشان اقتصاد ما 13.5 درصد رشد داشت. در واقع در سال 1367 مجموعه اقداماتی که تحت تاثیر انقلاب اسلامی با هدف ایجاد عدالت در جامعه صورت گرفت منجر شد هر ایرانی نصف هر ایرانی سرانه تولید ناخالص ملی داشته باشد.

وی با بیان اینکه دکترین امنیت ملی چین یک سال قبل از انقلاب از قدرت نظامی به قدرت اقتصادی تغییر پیدا کرد، گفت: اگر می خواهیم اثرگذاری بیشتری در معادلات منطقه داشته باشیم و به کشورهای اسلامی مانند یمن و سوریه کمک کنیم، باید به قدرت اقتصادی دست پیدا کنیم.

مرعشی با اشاره به مشکلات داخلی و بین المللی کشور، یادآور شد: بی تردید سربلندی ایران به سربلندی نظام است و باید بپذیریم که کشور منهای سرمایه انسانی پرورش یافته اداره نخواهد شد و لذا مردم اصل هستند و نمی توانیم به مردم خدمت نکنیم و از آنان انتظار نقش آفرینی در عرصه های سیاسی و اجتماعی داشته باشیم.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با تاکید بر لزوم اجماع توان مدیریتی در کشور جهت رفع مسائل و مشکلات، عنوان کرد: امروز با یک تحریم ظالمانه و خبیثانه از موضع بغض و کینه مواجه هستیم و رئیس جمهور آمریکا رذل ترین، ستیزه جوترین و مخالف ترین افراد را دور هم جمع کرده تا به انقلاب ضربه بزند لذا همه باید به صحنه نظام بیاییم.

وی با بیان اینکه دو خطر تحریم و دشمنی خارجی و یاس و ناامیدی داخلی نظام را تهدید می کند، گفت: اکنون زمان فداکاری و خدمت به مردم است و نباید یکدیگر را تضعیف کنیم. آیت الله هاشمی در دوران جنگ با آن همه سختی همه را بسیج کرد و امروز نوبت ماست که آماده خدمتگزاری برای مردم شویم.

انتهای پیام

captcha